Thursday, December 6, 2012

Interview Pembantu Perhubungan Perusahaan.

Wahhh.. lama sudah x masuk my blog.. Sibuk sgt keje..keje..keje.. So hari nie saya nk share skit pasal interview. Syukur sbb rezeki saya dapat 2 interview jawatan yang sama, cuma  berbeza gred S17 dan S27. Firstly 25 November 2012, sy pegi untuk jawatan Pembantu Perhubungan Perusahaan. This is my first time. Memang nervous sgttt.. saya dapat no 18.. Emm ada 2 orang panel yang interview. Kedua-duanya lelaki. Antara yg ditanya : 

~ Perkenalkan diri anda
~ So disebabkan saya ada degree, maka panel tu pun tnya, dah berapa kali pergi interview ? - saya jawab ini pertama kali selepas saya tamat pengajian. Dan dia juga maklumkan jawatan nie hanya gred 17. 

~ Soalan seterusnya, sekarang buat pe ? ceritakan tentang kerja anda sekarang
~ Tahu x berkenaan jawatan yg dipohon? (skop tugasan)
~ Macam mana tugasan saya sbg pembantu perhubungan perusahaan nie, dapat membantu komuniti kecil seperti Orang Asli menggunakan medium nie? - soalan nie lebih kepada idea dan aplikasi kerja dan persekitaran kita, 
~ sebenarnya, panel lebih banyak bertanya soalan2 yang biasa pd sy... dan sy juga maklumkan yg sy juga ada pergi  peperikasan pegawai gred 41 dan lulus. ( Tu pun setelah panel tu tanya2 mcm..sy xpandai nk menipu..heheh) 
~ so panel pun ckp moga ada rezeki utk jawatan tu..dan mereka sgt sporting..
~ Antara soalan lain, berkenaan bidang kursus yg saya ambil masa degree... Degree Antopologi and Sosiologi nie mcm ner ? boleh baca tingkahlaku org x?
~ dia juga tanya kerja skrg mcm mana? 

~ Panel juga ada tnya beberapa soalan berkenaan personaliti sy, warna pe yg saya suka, pokok pe saya suka. 

~ keseluruhanya ok lah interview nie utk memberi pengalaman pada saya dan dia nasihatkan saya fokus dan buat yang terbaik utk interview seterusnya S27... sekian lega..lega...

5 comments:

  1. ada x jawapan untuk smua soalan yang ditanya?

    ReplyDelete
  2. Salam sis.. bole x kgsi jat sAya untuk jwab soalan on9 jawatan ni.pless pm sy 0136660616. Mad

    ReplyDelete
    Replies
    1. rse ny masa blogger g interview, belum ada ujian on9, gud luck, sbb sy pn ade exam 29 ni..

      Delete
  3. salam sis. interview sis waktu tu ade berapa stage ye? lama x sesi interview tu ? kalu x keberatan boleh email kat sy norafizah_ridzwan@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia xde stage.sekali pegi je iv.biase sesi gred 19 ni xla lme sgt dan xla susah sangat...

      Delete