Thursday, January 28, 2010

Jalan-jalan ke Kuantan

Emm..lama tak menjenguk blog. Last week aku dgn kwn2 gi jalan2 kt Qtan. Tak sedar diri betol, tesis tak siap, senang hati je kami pegi ukur jalan erk..huhuhu..Tak pelah, lagi pun memang dah lama plan nk bwk, bdk2 nie yg belum penah sampat Qtan. Sebenarnya, mula2 tu mcm berat sikit nk pegi, bila memikirkan tesis, tapi sekali sekala, nak hilang tension jgk kn.. So petang jumaat tu, lepas akak noni abis class kami terus bertolak dari ukm pukul 2.00 naik komuter pergi pekeliling. Emm..zati jadi tourise guard kami.. kami naik bus dr KL-Temerloh, pukul 4.30 ptg dan sampai kt temerloh lebih kurang pukul 6.00 ptg. Lepas tu perjalanan diteruskan, kami ambik bus ke Qtan, sbb nak turun kt kg New Zealand. Yanie dah blik dulu, so kami kena pandai2 lah stop kat simpang kg dia..Kami tak tau kt mana simpang tu, aku pun ckp kt pakcik bus tu, kami nk turun kt kg New Zealand ye pak cik, kami tak tau nie pakcik..cehhh..saja je buat pakcik tu risau..heheh.. Akhirnya dalam pukul 8 mlm maka, sampailah kami kt rumah yanie. Semua dah penat, mandi, makan, borak2 pastu tido. Mlm tu, aku susah sikit nak tido, dah dekat subuh baru boleh tdo. Esok harinya, dalam pkul 8.30 pg kami siap2 nak naik dua buah kereta nak pg gambang water park. Kumpulan kami bwk kereta kancil enjin turbo..woooo.mmg best.. ontheway kami gi gambang, ada kereta bdk lelaki follow....siap hon2 sambil tersengih2 mcm kerang busuk..mesti dia tak caya bdk pempuan driver kete mcm tu..hahaha..baru tau. Kami pun buat dek je...nak race ke ?

Akhirnya, kami selamat sampai kt gambang. Lepas beli tiket, ambik pelambung and simpan brg dlm loker, apa lg, kami main, mengalahkan budak2..ishh...ishh...malunye bila pikir balik. Takpelah janji tak ada org yg aku kenal kt situ, jgn jumpe dgn lecturer dah lah..hehehe. First tu kami main ombak...wakakakak..memang lawak tol. Aku rasa mcm nk terbalik pelampung tu.. Byk sgt plak nak citer, tapi kesimpulannya, mmg best lah, hilang suara jap, asyik jerit2. Dalam pkul 1.00pm kami siap2 dah nak balik, masa tu, mak oiiii...penuh giler car park, sampai dh keluar kt simpang depan..nasib lah kami sampai awal. So kami teruskan perjalanan pg rumah abg yani kt kem TUDM, mandi, salin baju, solat and mkn. Dah siap semuanya, kami drive pg bndr Qtan. Masing2 ckp nk pg East Cost Mall.. tak lama pun kt situ, semua macam dah boring. Jadinya kami ambik keputusan utk pg TC.

Sampai sana, kami mkn donat yg beli td..emmm..best. Tak lama jgk kt situ, dlm pkul 7.30 kami bertolak ke Tanjung Lumpur. Makan ikan bakar...Bdk2 nie order ikan bakar 2 ekor, sotong bakar, kailan gorang ikan masin dgn tomyam campur.Kenyang semuanya... Dah siap, kami pun bertolak balik ke rumah yanie. Time nie cik ramla yg drive, kami balik lalu highway, sbb nye lampu kereta tak berapa terang, so lebih selamat lalu highway. Ontheway tu, tiba2...jeng..jeng..jeng. Si ramla nie ckp, wei..korang ada bau tak? dengan pantasnya roomate aku ckp, a'ah ada baulah...hangit ! Apa lg, cik ramle nie, stop kereta kt tepi jalan, siap ckp semua keluar cepattttt......hahaha.. kami pun try tengok2lah..takut jgk klu kereta nie buat hal...Konon2 masing2 buat pandai, padahal tak tau pun..yg best tu, akak noni relex je..cayalah akak. Kami bertiga je gelabah tak tentu pasal..lawak betol..sedar2 kami berhenti kt tepi hutan, dah lah gelap..wooo..seram jugak, cepat2 masuk kereta balik. Kami rest jap kat R&R Gambang rasanya. Si ramla nie, dah sampai sakit blkg2 drive, hahah. Jadi yanie pun ambik alih dirive, sbb nya dia risau jugk bila kitaorg bagi tau mcm bau hangit td. Kereta wira tu, adik dia drive. Akhirnya dlm pkul 10.30 mlm, kami selamat sampai kt rumah yanie. Semuanya kepenatan. Paling penat si ramla nie, drive kereta mcm nak race.

Sok paginya, kami rancang nak pegi pasar minggu maran, tapi masing2 kepenatan, sampai tak bangun. Kami siap2 utk balik, naik bus kt Teminal Makmur pukul 3.30.pm Dari maran kami naik bus Bee Huat pegi terminal. Dalam puluk 4.00 pm baru kami bertolak dari Qtan ke Kajang. Bus Durian Burang lambat sikit masa tu. Tapi puas hati naik bus tu, seat selesa, kami duduk tingkat atas. Lebih kurang pukul 8.oo mlm kami sampai hentian kajang. Masing2 pergi solat. Kami berempat beli tiket bus utk blik cuti thn baru Cina nie, so kami suruh yanie and the geng balik dulu, coz bus rapid dah sampai..Nie semua sbb tunggu akak lah, lmbt. Kejap, nak beli tiket, kejap tak nak..Pulak tu bus rapid lambat, lama jugak kami tunggu. Ramla ajak mkm dulu, klu bus sampai, kira redha je lah..Order mkm satu hal plak..Lamanya...hampir2 'saka' mrh nk masuk dah. Nak dijadikan citer, memang kami terlepas lah bus dalm pkul 9 lebih tu..time tu kami, balik ukm naik bus dlm pkul 10.00 mlm..Uhhh...jauh betol kami bercuti. Bila sampai kolej, tengok buku, teringat balik tesis yg masih tak siap2 bab 1. huhuhu...badan dah penat, mcm ner nak buat keje. Jawapannye, mmg tak buat pun, aku mandi and lepas tu tido..Sekian saja lah citer hujung minggu aku.

1. awak jaga 'saka' awk tu..jgn sampai dia terlepas..kuikuikui

2. emmm...yelah, tapi 'saka' nie susah nk tahan,klu dia nk kluar..kluar gak..hihhi..