Saturday, January 16, 2010

Sabtu yang hujan

Hari nie, seperti yang telah ditetapkan, bdk2 AnSos ada pembentangan laporan terkini berkenaan kajian tesis masing2. Tapi yang mengecewakan, masih ada yng tak dtg, walaupn dab byk kali diberitahu, dlm class bg tau..dlm friendster, dlm facebook. Melihatkan gayanya, semua tahu membaca, ada facebook, friendster...tp tu lah...Semuanya dah dikhabarkan...Memang degil bdk2 nie. Ada yg takut nk dtg sebab tak buat lg kajian. Tapi sebenarnya dah dikhabarkan kpd rakyat jelata sekalian, bahwasanya, kita hanya bg tau pe yg kita sedang buat dan masalah yang dihadapi...that all...kalau tak buat lg, ckp lah belum buat lg..Ada pe yg blum buat tapi still datang. Pada aku semuanya terpulang pd diri kita, sejauhmana komitment kita pd tjwb yg diamanahkan..Bukannye lecturer nak telan kita pun...dia tak kan buat nye..sure ! Paling2 dahsyat pun diaorang berleter pjg2...huhuuu..sampai panas telinga kejap je. kadg tu ada rasa nak masuk bwh meja plak. Tapi aku tak pernah buat lag lah. Kalau nk difikirkan, apa yg dibisingkan tu semuanya nak membantu kita jgk. Aku mmg kecewa, dgn kwn2 sendiri, mgkin yg tak dpt hadir tu ada alasan sendiri kn..nak buat mcm mana. Semua tu markah utk tesis kita jgk..kehadiran, komitmen, dll. Aku pn selalu jgk kena mrh bila jumpe penyelia..kesianlah penyelia aku dpt student yg lembab like siput mcm aku nie...hihihiih... Tapi aku buat keje lah... Wah...wah hari nie masa bentang memang mendebarkan.. Macam2 kena, prof ckp aku kena tengok blik konsep yg digunakan, cuba dptkn fakta lengkap ttg isu kajian dan data demografi informan..and indekator2 bg ukur perubahan taraf hidup...baik ! Seronok jgk hari nie, sekurang2nya aku tau apa lagi yg aku perlu lengkapkan dan apa lagi yg kurang masih boleh tambah2 time cuti nie. Petangnye kami pegi pasar mlm bangi, Dh 2 kali kami pegi pasar, mesti hujan dengan lebatnya. Masa tunggu bus nak pegi elok je cuaca, cerah..mendung berarak sepoi2 bahasa.. sampai kat bangi, hujan plak..Mungkin betul kata roomate aku, agaknya dia tak nak kami abiskn duit byk2 kot..tu pasal hujan hahaha..Tu lah, kata orang tua2..kusangkakan panas hingga ke ptg, rupanya hujan ditgh hari.. Rasanya setakat nie dulu, nanti ada citer menarik, aku akan update lagi blog....dah nk tdo.. nite

2 comments:

  1. ermm..awak..hujan bkn tngh hari la mase tu...petang la ujan tu...
    ~ kusangkakan panas hinggan ke ptg, rupenye ptgnye itu hujan juga..~ hahaa

    ReplyDelete
  2. haha..sokong2..sbb klu g pasar mlm..ptg tu mesti hujan..huhuh..

    ReplyDelete